Criza economica nu a iertat pe nimeni, practic toata lumea a simtit pe pielea proprie influentele negative al acestui fenomen nedorit. Si bineinteles exceptie nu faceau nici companiile de inchirieri auto indiferent in cetaraau fost localizate ele. Numarul clientilor interesati de acest serviciu s-a redus chiar si in cele mai dezvoltate tari. In televizor si pe alte canale de stiri se spune ca am trecut deja de cele mai grele momente ale crizei economice, insa trebuie amintit ca nu toata lumea este de acord cu aceasta afirmatie. Dar, haideti sa vedem totusi cum au supravietuit companiile de inchirieri masini primele socuri ale crizei, mai concret as dori sa va prezint cateva strategii interesante cu ajutorul carora aceste firme au reusit sa ramana in continuare pe piata.
Bineinteles companiile multinationale s-au aflat si in acest caz intr-o pozitie privilegiata fata de companiile mici care detin doar una sau doua agentii de inchirieri. Aceste companii multinationale si-au permis sa se reorganizeze prin inchiderea unor amplasamente mai putin profitabile sau prin restructurarea personalului, insa in cazul companiilor mici treaba nu era asa de simpla. Foarte multi dintre firmele cu posibilitati mai modeste, au facut un lucru neobisnuit: au investit ! Au investit de exemplu in karturi cu pedale pentru copii si in karturi cu motoare pentru adulti si in loc de masini sau pe langa masini au imbogatit oferta si cu karturi. In marile orase, mai ales la sfarsit de saptamana se pot aduna bani frumos din inchirierea karturilor chiar si pe timp de criza din doua motive: 1.) distractia e o necesitate indiferent ca e criza sau nu; 2.) inchirierea unui kart pentru una sau doua ore nu presupune o investitie mare. Alte companii s-au reprofilat si mai mult dar au ramas totusi aproape de sfera inchirierilor. Astfel altii au inceput sa inchirieze chiar si jucarii, mai ales jucarii mai complexe cum ar fi de exemplu spatii de joaca gonflabile, dar in oferta acestor firme am gasit chiar si casute pentru papusi. Si putem spune ca au luat o decizie foarte inteleapta de asemenea si companiile care au investit in jucarii datorita celor doua motive mai sus amintite.
Iata cat de descurcaret poate fi omul atunci cand o anumita situatie impune acest lucru ! Si iata legatura intre casute pentru papusi, karturi, spatii de joaca gonflabile si masini de inchiriat ! Practic, secretul nu e asa de ascuns cum se pare: cerere pentru produsele scumpe exista intotdeauna, iar produsele scumpe se inchiriaza si in perioadele lipsite de criza datorita chiar faptului ca sunt scumpe. Iar pe timp de criza trebuie oferit spre inchiriere lucruri mai putin scumpe dar totusi care prezinta un anumit potential cum sunt de exemplu karturile. Dati-mi voie sa explic si mai amanuntit aceasta filozofie. Deci, sa presupunem ca economia merge foarte bine peste tot, dar si asa, nu toata lumea va avea posibilitatea sa achizitioneze cel mai nou model Mercedes ! In schimb vor putea inchiria foarte multi noul Mercedes pentru cateva zile ! Insa pe timp de criza cererea fata masinile de inchiriat scade, dar de exemplu karturile de inchiriat isi pastreaza clientela ! Un Mercedes costa mii de euro in schimb un kart costa doar cateva sute de euro, iar astfel inchirierea unui kart costa in mod evident mult mai putin decat inchirierea unei masini !